E-ticarette Sınır Ötesi Fırsatlar

“`html

Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nde E-Ticaretin Role

ULUSLARARASI Ekonomi Zirvesi’nin “E-ticaretin Türkiye Ekonomisi İçin Yarattığı Sınır Ötesi Fırsatlar” başlıklı beşinci panelinde konuşan Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, Türkiye’nin e-ticaret alanındaki sınır ötesi fırsatlar açısından ‘kültürel ve jeopolitik’ avantajlarla donatıldığını vurguladı. Bu avantajların, güçlü bir üretim kapasitesiyle desteklendiğinin altını çizdi.

Capital, Ekonomist ve Start Up dergilerinin düzenlediği Uluslararası Ekonomi Zirvesi (UEZ 2025), bu yıl 14. kez Türkiye’de, saygın siyasetçiler, iş dünyası temsilcileri ve akademisyenlerle bir araya geldi.

Zirvenin beşinci paneli, “E-ticaretin Türkiye Ekonomisi İçin Yarattığı Sınır Ötesi Fırsatlar” başlığıyla düzenlendi. Trendyol’un sponsorluğunda gerçekleşen panelin moderatörlüğünü Meta Kuzey Avrupa Bölge Direktörü İlke Toptaş üstlendi. Toptaş, son günlerde birçok Türk şirketinin global pazarlarda önemli ilerlemeler kaydettiğini belirtti.

Toptaş, bu gelişmelerin sadece Türkiye’nin ekonomik gücü açısından değil, aynı zamanda ülkenin marka değeri açısından da önemli bir ivme kazandırdığını ifade etti ve şöyle ekledi:

“Meta perspektifinden baktığımızda, Kuzey Avrupa’ya dahil ettiğimiz Türkiye, bizim iş ortaklarımızla birçok benzer özellik taşıyor. Özellikle bu pazarlar, sınır ötesi ticaret konusunda lider konumda. Türkiye’nin coğrafi durumunun, pazar hızının ve girişimcilik ekosisteminin büyük artılar sağladığına inanıyorum. Türkiye, ticari zekasıyla bu fırsatları hızla değerlendirebilecek bir pazardır.”

Sınır Ötesi E-Ticaret Gelirleri Artıyor

Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan, Türkiye’nin sınır ötesi e-ticaret alanındaki potansiyelini vurgulayarak, bu fırsatların üretim kapasitesiyle pekiştiğini belirtti. Türkiye’de 500 bin e-ticaret satıcısı bulunduğunu açıklayan İnan, bu satıcıların önemli bir kısmının KOBİ’ler olduğunu ve ürünlerin %70’inin ülkemizde üretildiğini ifade etti.

İnan, “Yakın coğrafyamızda böyle büyük bir üretim kapasitesi yok. Özellikle giyim, ev tekstili ve beyaz eşya gibi sektörlerimiz oldukça avantajlı. Aynı zamanda, kültürel etkinliklerimiz de ticaretimizi kolaylaştırıyor. Örneğin, Suudi Arabistan’daki en popüler dizilerin üçü Türk dizisi ve bu durum, marka bilinirliğimizi artırıyor. Geçtiğimiz yıl, 1,5 milyar dolarlık bir ihracat gerçekleştirdik ve bu yıl 2 milyar doları aşacağımıza inanıyoruz. 2028 hedefimiz ise 8 milyar doları geçmek” şeklinde konuştu.

Müşteri Deneyimi ve Yenilikçilik Önemli

Garanti BBVA’nın Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Kerem Orbay, Türkiye’deki ödeme sistemleri ile ilgili veriler paylaşarak, “Hane halkı harcamalarının %60’ı kartlı sistemler üzerinden yapılmakta. Günlük kartlı işlem hacmi ise 50-60 milyar lira civarında gerçekleşiyor. Bu, gelişen bir ekonomi olduğumuzun bir göstergesidir” dedi. Orbay, müşteri memnuniyetinin sağlanması için sundukları hizmetlerin önemine vurgu yaptı.

Perakende ve Online Pazarlama Stratejileri

DeFacto Strateji, Dönüşüm ve Teknoloji Genel Müdürü Çağrı Emre Korkmaz, “Müşterinizin bulunduğu alana uyum sağlamalısınız. Fiziksel perakende alanında başarılı olmak için yüksek ayak trafiği olan bölgeleri tercih ettik. Ancak online pazarda da aynı prensip geçerli. Eğer müşteriniz online platformlarda aktifse, siz de var olmalısınız. DeFacto olarak şu anda 100 ülkede müşterilerimizle buluşuyoruz ve bu başarı, teknoloji sayesinde mümkün oldu” dedi.

Rekabetin Yoğun Olduğu Pazarlar

Karaca Uluslararası Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, rekabeti ikiye ayırarak, “Gelişmemiş pazarlarda rekabet daha az zorken, gelişmiş pazarlar daha fazla oyuncu barındırıyor. Bu nedenle ürün kalitenizden ödün vermemelisiniz. Paketleme ve kargo gibi detayları titizlikle yönetmek gerekiyor. Ayrıca operasyonel maliyetleri iyi hesaplamak da büyük önem taşıyor. Rekabetin yoğun olduğu yerlerde doğru stratejilerle öne çıkmak mümkün” ifadelerini kullandı.

“`

Related Posts

5 trilyon dolarlık yeni vergi paketi Temsilciler Meclisi’nden geçti

Yasalaşmak üzere Trump’a gönderilen paket, bireysel ve kurumsal vergi indirimlerinden göçmenlik uygulamalarına, çevre düzenlemelerinden sağlık sistemine kadar birçok alanda kapsamlı değişiklikler içeriyor. Bireysel vergi indirimi kalıcı hale geliyor …

Enflasyon açıklandı, alacakları maaşlar belli oldu: Doktor, öğretmen, mühendis…

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan haziran ayı enflasyon verileri sonrası memur zammı da netleşti. 6 aylık enflasyon oranı yüzde 16,67 olurken, memur ve memur emeklileri 2025 yılının ikinci yarısında toplamda yüzde 15,57 zam alacak …

Şimşek zam şampiyonlarını böyle övdü: Yavaşladı

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan enflasyon verilerini değerlendirdi. Şimşek sosyal medya hesabı X’ten yaptığı paylaşımda, enflasyon oranından memnuniyetini dile getirdi. Genel bir iyileşme olduğunu …

Fed’in faiz kararı öncesi istihdamda şok düşüş

New York borsası, beklenmeyen istihdam verisinin etkisiyle haftanın işlem gününe düşüşle başladı. Açılışta Dow Jones endeksi yüzde 0,09 azalarak 44.455,66 puana, S&P 500 yüzde 0,07 azalışla 6.193,88 puana ve Nasdaq yüzde 0,09 düşüşle 20.184,37 puana …

ABD’de özel sektör istihdamı haziranda 33 bin kişi azaldı

ABD’de özel sektör istihdamı, haziranda artış beklentilerinin aksine 33 bin kişi düştü. Ülkede özel sektör istihdamı, Mart 2023’ten bu yana ilk kez düşüş kaydetti

Türk deniz filosuna 14 milyon dolar yenileme teşviği

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin 85 faal tersaneyle gemi siparişinde dünyada 9’uncu, tonajda 11’inci sırada olduğunu belirtti. 2024’te 1,91 milyar dolarlık gemi ve yat ihracatı gerçekleştirdiklerini de belirten Bakan Uraloğlu, “Hurda gemi teşvik programımız ile filomuzun yenilenmesini destekliyoruz. Bugüne kadar 14 milyon dolarlık teşvik sağladık ve teşvik miktarını artırmak için yeni düzenlemeler yapıyoruz.” dedi.